reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Pavel Baričák

Pavel Baričák

Bloger 
  • Počet článkov:  631
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ľudia majú neuveriteľnú schopnosť pripísať všetko, čo bolo napísané autorovi, že to na vlastnej koži aj sám prežil. Prehliadajú schopnosť vnímania, pozorovania sveta a pretransformovania ho do viet s úmyslom pomôcť druhým. Ale na druhej strane sa mi dobre zaspáva s pomyslením, že ostatok sveta na mňa myslí. Cudzí ľudia o mne vedia všetko, teda aj to, čo neviem ani ja sám. Ďakujem im teda za ich všemocnú starostlivosť! Buďte všetci šťastní, prajem Vám to z celého môjho srdca. Hirax <a data-cke-saved-href="http://blueboard.cz/anketa_0.php?id=754643" href="http://blueboard.cz/anketa_0.php?id=754643">Anketa</a> od <a data-cke-saved-href="http://blueboard.cz/" href="http://blueboard.cz/">BlueBoard.cz</a> Zoznam autorových rubrík:  Vždy pripravený!Šlabikár šťastia 3.Šlabikár šťastia 1.Šlabikár šťastia 2.Vzťahy (Úvahy)Tak plače a smeje sa životZachráňte malého Paľka!Po stopách komediantaSárka Ráchel BaričákováSex (Úvahy)NEVERŠOVAČKY (Básne)PRÍBEH MUŽA (Básne a piesne)SEKUNDU PRED ZBLÁZNENÍM (RománKÝM NÁS LÁSKA NEROZDELÍ (RománRAZ AJ V PEKLE VYJDE SLNKO/RomČESKÁ REPUBLIKA (CESTOPIS)EGYPT (Cestopis)Ekvádor (Cestopis)ETIÓPIA (Cestopis)FRANCÚZSKO (Cestopis)INDIA (Cestopis)JORDÁNSKO (CESTOPIS)KOSTARIKA (Cestopis)Mexiko (Cestopis)Nový Zéland (Cestopis)PANAMA (Cestopis)POĽSKO (Cestopis)SLOVENSKO (Cestopis)THAJSKO (Cestopis)USA (Cestopis)VIETNAM (CESTOPIS)

reklama

Nový Zéland (Cestopis)

Naprieč Novým Zélandom (19.) - Akaroa

Pavel Baričák

Naprieč Novým Zélandom (19.) - Akaroa

Malé pobrežné mestečko Akaroa („dlhá pláž") leží približne 82 kilometrov od mesta Christchurch na východnom okraji Akaroa Harbour. Je známe ako prakticky jediná „francúzska" osada na Novom Zélande. Aj keď je pravda, že prvými osadníkmi, ktorí začali s jej výstavbou, boli Francúzi a že tu dodnes okrem rady typických francúzskych domov nájdete taktiež francúzske názvy ulíc a obchodov, ďalšie známky francúzskeho vplyvu by ste tu hľadali márne.

  • 20. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 378x
  • 2
Naprieč Novým Zélandom (18.) - Christchurch

Pavel Baričák

Naprieč Novým Zélandom (18.) - Christchurch

Mesto Christchurch je so svojimi viac ako 300 tisícmi obyvateľmi hlavným mestom oblasti Canterbury a najväčším mestom južného ostrova Nového Zélandu. Dodnes je radou obyvateľov NZ vnímané ako akási bašta pretrvávajúceho anglického vplyvu. Svojou atmosférou značne pripomína univerzitné mesto Oxford, ale okrem rady neogotických stavieb tu nájdete taktiež kľukatú a pomaly tečúcu rieku. Áno, reč je o meste, ktoré dva týždne po mojom odchode zasiahli vlny tvrdých zemetrasení, takže som mal šancu zvečniť si ho ešte neporušené.

  • 30. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 010x
  • 0
Naprieč Novým Zélandom (17.) - diamanty Pukaki a Tekapo

Pavel Baričák

Naprieč Novým Zélandom (17.) - diamanty Pukaki a Tekapo

Jazerá Pukaki a Tekapo sú dva nádherné ľadovcové diamanty ležiace takmer pod horou Mount Cook, najvýraznejším a najvyšším vrcholom Južných Álp. Matná, svetlo modrá hladina Lake Pukaki tridsať kilometrov dlhej prírodnej vodnej nádrže, nádherne dopĺňa výhľad k severu na Aoraki Mount Cook a jeho ľadom pokrytých susedov. Druhé jazero Tekapo, leží 42 kilometrov od mesta Fairlie. Jadro dediny tvorí niekoľko domov lemujúcich hlavnú ulicu, v ktorej žije približne 400 stálych obyvateľov. Te to obľúbená zastávka väčšiny turistov, ku ktorej odkazujú aj maorské výrazy taka (rohožka na spanie) a po (noc). Ak sa tu rozhodnete stráviť noc, budete mať príležitosť vychutnať si úchvatne čistú nočnú oblohu s miliónov hviezd a jedinečným svitom.

  • 23. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 972x
  • 0
Naprieč Novým Zélandom (16.) - Oblasť Mount Cook

Pavel Baričák

Naprieč Novým Zélandom (16.) - Oblasť Mount Cook

Národný park Aoraki Mount Cook bol v roku 1986 zaradený na zoznam svetového prírodného bohatstva UNESCO. Na jeho území nájdete celkom 22 vrcholov presahujúcich výšku 3000 metrov a väčšinu horských velikánov Nového Zélandu. Nachádza sa tu aj najvyšší vrch Nového Zélandu a to Mount Cook vysoký 3754 metrov.

  • 16. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 978x
  • 2
Naprieč Novým Zélandom (15.) - Arrowtown

Pavel Baričák

Naprieč Novým Zélandom (15.) - Arrowtown

Bývalé zlatokopecká mestečko Arrowtown je v súčastnosti jednou z hlavných turistických atrakcií v blízkosti mesta Queenstown. Okrem turistických galérií tu nájdete taktiež obchody so zmiešaným tovarom, reštaurácie, krčmičky či poštu. Celkovo mi ulice tohto malebného mestečka pripomínali oázu pokoja chránenú vysokými horami. Listnaté stromy, z veľkej časti vraj vysadené dávnymi zlatokopmi, žiarili farbami a nechali vyniknúť pôvodné zlatokopecké domčeky, ktoré pochádzajú z dôb zlatej horúčky z druhej polovici devätnásteho storočia.

  • 9. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 635x
  • 10
reklama
Naprieč Novým Zélandom (14.) - Milford Sound a jazero Te Anau

Pavel Baričák

Naprieč Novým Zélandom (14.) - Milford Sound a jazero Te Anau

Minulú nedeľu som zabudol zverejniť ďalší diel z Nového Zélandu, snáď mi je odpustené. Dnes zábery z Milford Sound a cesty späť k jazeru Te Anau.

  • 2. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 217x
  • 3
Naprieč Novým Zélandom (13.) - cesta do Milford Sound

Pavel Baričák

Naprieč Novým Zélandom (13.) - cesta do Milford Sound

Je tu môj ďalší fotodeň z Nového Zélandu. Tentoraz z cesty do Milford sound, ktorá je považovaná za jednu z najkrajších ciest na svete. Jedná sa o 120 kilometrvú vzdialenosť z Te Anau do Milford Sonud a myslím si, že väčšina turistov sa nechá zlákať fotografovaním, takže nakoniec sa cesta pretiahne na celý deň (čo vrelo doporučujem). Cesta prechádza strmými, kermi zarastenými horskými svahmi a preplieta sa horskou krajinou výnimočnej krásy. V skratke by som to nazval asi tak, ako keby sa cez Tatry tiahla cesta.

  • 19. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 264x
  • 8
Naprieč Novým Zélandom (12.) - Queenstown, centrálne Otago

Pavel Baričák

Naprieč Novým Zélandom (12.) - Queenstown, centrálne Otago

Už sme v polovičke južného ostrova Nového Zélandu, v oblasti centrálneho Otago. Mesto Queenstown je jedným z klenotov tejto oblasti. Rozkladá sa na brehu Lake Wakatipu a v jeho blízkosti sa do výšky týčia vrcholky pohoria Remarkbles. Toto mesto nie je ničím iným ako centrum adrenálinových športov Nového Zélandu.

  • 12. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 068x
  • 3
Naprieč Novým Zélandom (11.) - ľadovec Franc Jozef, lagúna Okarito

Pavel Baričák

Naprieč Novým Zélandom (11.) - ľadovec Franc Jozef, lagúna Okarito

Dnes novozélanský mix fotiek z dvoch dní, kedy som prešiel historické zlatokopecké mestečko Shantytown, Hokatika George prechádzku, jazero Mahinapua, lagúno Okarito, ľadovce Franc Jozef Glacier a Fox Glacier, jazero Matheson a Ship Creek Walk. Áno, dobre čítate. Cestovanie, turistické značenie, orientačné tabule, upozornenia pri cestách na všetky zujímavé historické či prírodne krásy, sú na Novom Zélende zmanažované na vrcholnom stupni. Ako Slovensko sa máme ešte veľa čo učiť, pretože naša krajina je nádherná a je čo svetu ukazovať... Takisto, ako má toho čo ponúknuť aj Nový Zéland, jeden z rajov na Zemi.

  • 5. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 012x
  • 2
Naprieč Novým Zélandom (10.) - národný park Paparoa a Rapahoe beach

Pavel Baričák

Naprieč Novým Zélandom (10.) - národný park Paparoa a Rapahoe beach

Dnes prejdeme na južnom ostrove Nového Zélandu národná park Paparoa, ktorý dodnes patrí medzi k najmenším a k najmenej známym parkom NZ. K najviac vyhľadávaným miestam tu rozhodne patrí Pancake Rocks, pozoruhodné skalné útvary tvorené mnohými vrstvami rôzne odolného vápanca. Záver fotopríbehu bude patriť Creak Falls a Point Elisabeth Walk na Rapahoe beach.

  • 28. nov 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 847x
  • 8
reklama
Naprieč Novým Zélandom (9.) - národný park Kahurangi

Pavel Baričák

Naprieč Novým Zélandom (9.) - národný park Kahurangi

Severozápadná časť južného ostrova Nového Zélandu patrí spolu s oblasťou Fiordland k najmenej rozvinutej a najhoršie prístupnej oblasti celej zeme. Tento fakt bol potvrdený taktiež zriadením národného parku Kahurangi, druhého najväčšieho národného parku krajiny, ktorý vznikol v roku 1996.

  • 21. nov 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 799x
  • 2
Naprieč Novým Zélandom (8.) - Tauranga Bay, Granita

Pavel Baričák

Naprieč Novým Zélandom (8.) - Tauranga Bay, Granita

Dnes sa na južnom ostrove Nového Zélandu pozrieme v Mapua akváriu na pár podvodných zvieratiek a potom sa vydáme k tuleňom na Tauranga Bay Seal Colony a absolvujeme v oblasti Granita Charming Creck Walk. Obujte si teda pevnú obuv, do batoha hoďte termosku čaju, dva chleby, jablko a vyrážame...

  • 14. nov 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 123x
  • 3
Naprieč Novým Zélandom (7.)

Pavel Baričák

Naprieč Novým Zélandom (7.)

Tak sme sa nakoniec dostali na koniec južného ostrova. Dnes sa prejdeme hlavným mestom Nového Zélandu, Wellingtonom a nasadneme na loď, aby sme o týždeň mohli obdivovať krásy južného ostrova.

  • 7. nov 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 953x
  • 2
Naprieč Novým Zélandom (6.)

Pavel Baričák

Naprieč Novým Zélandom (6.)

Ľudia, ktorí ma poznajú, občas tvrdia, že som blázon. Smejem sa tomu, ale počas potuliek touto úžasnou časťou sveta som sa k tomuto prirovnaniu veľakrát v duchu sám vrátil a potichu s ním súhlasil. Pamätám si to presne - šliapal som do chladného vetriska pod kopcami najvyššieho novozélandského vrchu Mount Cook a okolo mňa bol len sneh. Farby zmizli, do fotoaparátu som zbieral snímky akoby vystrihnuté z dokumentárneho filmu zaoberajúcom sa vývojom čiernobielej fotografie a vo vnútri som si spomenul na otázku jedného človeka, s ktorým som sa zoznámil asi mesiac pred odchodom na Nový Zéland. „Čo vlastne robíš?" spýtal sa ma. Zostal som v pomykove. Nikdy neviem na to adekvátne odpovedať, a tak som napochytro zliepal: „Som muzikant, píšem romány, básne, veľa cestujem, vydal som knižný cestopis z putovania Panamou a Kostarikou, rád fotím, mám internetový obchod s oblečením a muzikou... Robím to, po čom túži moje srdce." A potom to prišlo: „Aha, takže dobrodruh," odvetil mi trefne neznámy človek. Už ho pravdepodobne nikdy nestretnem, takže sa ani nedozvie, ako často som si jeho odpoveď počas cesty pripomínal.

  • 31. okt 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 851x
  • 1
Naprieč Novým Zélandom (5.)

Pavel Baričák

Naprieč Novým Zélandom (5.)

Fotky, ktoré nahadzujem v týchto mojich blogoch o Novom Zélande, by sa pokojne mohli niesť názov Nový Zéland objektívom Hiraxa. Ale bolo by to klamstvo. Táto krajina sa mi ukázala taká, ako sa mi ukázať chcela. Videl som presne to, čo som mal vidieť a zverejňujem tým pádom presne tie fotky, ktoré som mal odfotiť. Nový Zéland je totiž nádherný kus zeme s tisíckou podôb. Každý turistický chodník, les, hora, atmosféra miest, mestečiek, dedín ako aj vonkajšia prírodná scenéria sa menila behom chvíľky, až by ste povedali, že sa zrazu nachádzate na inom kontinente. Nie, to sa len krajina oblakov, ako je tento štát občas nazývaný, šikovne prezliekala do nového šatu. Dnes okolie mesta Napier, Castlepoint a Masterton.

  • 24. okt 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 540x
  • 7
reklama
Naprieč Novým Zélandom (4.)

Pavel Baričák

Naprieč Novým Zélandom (4.)

Vitajte vo svete prírodných krás, nádehrného Nového Zélandu, krajiny oblakov, príjemných ľudí, dymiacej zeme, neba na zemi. Vďaka pomernej izolovanosti sa na Novom Zélande vyvinul jedinečný ekosystém... ale veď kuknite dnešné zábery, bude to opäť bez slov...

  • 17. okt 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 350x
  • 9
Naprieč Novým Zélandom (3.)

Pavel Baričák

Naprieč Novým Zélandom (3.)

V treťom pokračovaní sérii fotografií z Nového Zélandu navštívime oblasť Coromandel Peninsula, jazerá Okareka a Tarawera, proste okolie mesta Rotorua ako aj jeho nádherné červené stromy. Stále sme na severnom ostrove, tak si držte klobúky, je totiž tohtoročný júl a to na Zélande končí zima a začína kúzelná jar.

  • 10. okt 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 289x
  • 6
Naprieč Novým Zélandom (2.)

Pavel Baričák

Naprieč Novým Zélandom (2.)

Dnes vďaka fotografiám preletíme oblasťou Piha a Hahei. Jedná sa o sever severného ostrova Nového Zélandu. Ak má Zem nebo, tak nie sme ďaleko...

  • 3. okt 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 019x
  • 10
Naprieč Novým Zélandom (1.)

Pavel Baričák

Naprieč Novým Zélandom (1.)

Každú nedeľu sa budem snažiť uverejniť várku fotiek z tejto nádhernej krajiny. Napriek tomu, že som ju prešiel počas júla a augusta, teda v čase, kedy sa na Zélande zima prehupuje do jari, vyrazila mi táto časť Zeme svojou krásou dych. A čo sa týka toho, že som si vymenil leto za zimu? Však poznáte moju životnú filozofiu - bol som tam vtedy, kedy som tam mal byť. Videl som to, čo som mal vidieť. Stalo sa mi to, čo sa mi malo stať. Krajina oblakov, ako sú tieto ostrovy niekedy aj nazývané, sa mi teda ukázala taká, ako som ju mal spoznať.

  • 26. sep 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 592x
  • 12
reklama
SkryťZatvoriť reklamu