Pavel Baričák

Kráľovská pevnosť i tržnica bedače - (Etiópia 14.)

Otváram oko. Napriek tomu, že ešte nie je ani osem hodín, izba je už dávno zaliata slnečnými lúčmi. Okukujem si telo a radujem sa, že mi nechýba žiadna končatina. Dokonca nepribudli ani nové štípance od čiernych…

19.9.2012 o 9:46 | Karma článku: 5,55 | Prečítané:  1141x | Diskusia: 1 príspevok
Pavel Baričák

Frontový presun do Gonderu - (Etiópia 13.)

Vstávam ráno okolo piatej. Kým mi dôjde, že som v Etiópii, v podhorskej dedinke Debark, ubehne minúta. Je to veľmi podivný stav, priam koktail pocitov, keď sa vám snívajú slovenské sny, ale v skutočnosti ste niekde…

30.8.2012 o 8:26 | Karma článku: 6,32 | Prečítané:  1081x | Diskusia: 1 príspevok
Pavel Baričák

Stačí sa stratiť a znova všetko nájdete - Etiópia (12.)

Keď ráno vychádzam medzi priateľov, Koen sa mi sťažuje, že museli v noci znova emigrovať zo stanu, lebo im tadiaľ začal tiecť potok. Spali nakoniec v prístrešku so skautmi a s mulicemanmi. Môj holandský priateľ…

19.6.2012 o 6:40 | Karma článku: 6,94 | Prečítané:  1902x | Diskusia: 0 príspevkov
Pavel Baričák

Chýba nám len vojna a poľské vši - Etiópia (11.)

Kým chalani varia jedlo, ja skladám stan. Dozvedám sa, že naši skauti a mulicemani spali v otvorenom prístrešku, kde sme si včera večer robili oheň. Ja by som v tom altánku zamrzol, včerajší vietor mám ešte pod…

4.5.2012 o 8:08 | Karma článku: 8,07 | Prečítané:  1865x | Diskusia: 0 príspevkov
Pavel Baričák

Medzi opicami - Etiópia (10.)

Nik v to ráno nezdravil slnko vrúcnejšie ako ja. Zo stanu som však vyšiel až okolo deviatej, pretože to boli asi jediné dve hodiny, keď sa v ňom začínal zjavovať náznak tepla. Spovedám Michaela a Simona, akú mali…

13.3.2012 o 8:42 | Karma článku: 7,93 | Prečítané:  1285x | Diskusia: 1 príspevok
Pavel Baričák

Hor sa do hôr - Etiópia (09.)

Ráno som si pobalil veci a rozdelil ich na dve kôpky. Jednu beriem na túru, druhú uložím v trezore (drevená skrinka à la plaváreň v Opatovciach nad Nitricou počas môjho detstva v roku 1980) v cestovnej agentúre…

14.2.2012 o 8:44 | Karma článku: 8,04 | Prečítané:  1652x | Diskusia: 2 príspevky
Pavel Baričák

Sila pozitívneho myslenia - Etiópia (08.)

Štrnásť minút pred šiestou sedím v autobuse smerujúcom do Shire. Rachotina naskočila a duní do šera prebúdzajúceho sa Aksumu. V Etiópii platí zákaz státia v autobuse, ale na druhej strane dopravný prostriedok…

10.1.2012 o 8:58 | Karma článku: 8,78 | Prečítané:  2109x | Diskusia: 3 príspevky
Pavel Baričák

Na novoročnej oslave v maštali - Etiópia (07.)

Stále mám v sebe zapnutý oddychový mód. Čaká ma viacdňové trekovanie po národnom parku Simien, takže si vravím, že dnes nebudem potrebovať vidieť všetko. Ráno sa dávam zaviesť do starého chrámu kráľovnej zo Sáby.…

7.12.2011 o 8:35 | Karma článku: 6,42 | Prečítané:  1615x | Diskusia: 1 príspevok
Pavel Baričák

Mesto kráľovnej zo Sáby - Etiópia (06.)

Prvýkrát som si nedal budík, no napriek tomu som bol už o deviatej hore. Zobudil som sa na sen. Snívalo sa mi niečo slovenské. Naplnený mojou rodnou hrudou som otvoril oči a pochopil, že som v Afrike. Stret…

14.11.2011 o 8:34 | Karma článku: 7,30 | Prečítané:  2265x | Diskusia: 0 príspevkov
Pavel Baričák

Keď za jeden deň zažijete toľko, čo doma za pol roka - Etiópia (05)

Deň pred výletom do chrámu Debre Damo som sa bol spýtať na autobus do Aksumu. Povedali mi, že ide vždy ráno o piatej. O pol piatej ráno som teda moje telo nekompromisne vykopal z postele a nadobro sa zbalil. Bol som…

5.10.2011 o 9:19 | Karma článku: 11,43 | Prečítané:  3184x | Diskusia: 8 príspevkov
Pavel Baričák

Ďalšie chrámy a prvé pravdy o Etiópii - Etiópia (04.)

Ráno predpokladám, že prenajaté auto z agentúry bude meškať, a tak sa zaspatý motkám po izbe. No neubehnú ani tri minúty od dohodnutého času a pred hotelom niekto trúbi. Letím dole, ospravedlňujem sa dvom domácim,…

27.9.2011 o 8:36 | Karma článku: 8,69 | Prečítané:  2589x | Diskusia: 2 príspevky
Pavel Baričák

Rané kresťanské chrámy - Etiópia (03.)

Mobil mi vyzváňa dve minúty po štvrtej. Radšej by som oral, ako vstával, ale ináč sa nedá. Balenie je skôr hádzanie ako nejaké logicky triedené zadeľovanie. Keby ma videla priateľka, bije ma palicou, ale cestovanie…

11.9.2011 o 8:16 | Karma článku: 8,85 | Prečítané:  2704x | Diskusia: 6 príspevkov

Etiópia (02.) - (Ne)skutočný stret s Afrikou

Ukazujú mi izbu, ktorá komfort nikdy v živote nevidela a nikdy asi ani neuvidí. Jedna obitá skriňa, posteľ, nočný stolík, stolička. Čo mi to pripomína? Áááá, prvú svetovú vojnu. Konkrétne čiernobiely film o osudoch…

3.9.2011 o 10:28 | Karma článku: 12,23 | Prečítané:  4165x | Diskusia: 11 príspevkov

Etiópia (01.) - Ako sa Slovák Paľko Sraľko do Afriky vybral

Ľudia sa ma často pýtajú, prečo cestujem. Odpoveď je jednoduchá - čo krajina, to búranie množstva pravidiel usadených v našom vnútri. Zákonov, Matrixov a zabehnutých systémov, ktoré v nás fungujú ako nahnevané…

31.8.2011 o 9:39 | Karma článku: 11,59 | Prečítané:  3407x | Diskusia: 5 príspevkov
Pavel Baričák

Nechcem mať miesto srdca mrazák

Sedel som po večeri v jedálni môjho hotela v etiópskom meste Wukro. Oči mi behali po pokojných tvárach diskutujúcich černochov. Asi po minúte vychutnávajúc si pokoj som pohľadom pritiahol jedného z obsluhujúcich…

3.2.2010 o 13:51 | Karma článku: 6,27 | Prečítané:  2732x | Diskusia: 27 príspevkov

Slovensko, milujem ťa.

Ľudia sa ma často pýtajú, prečo cestujem. Odpoveď je jednoduchá - čo krajina, to búranie množstva pravidiel usadených v mojom vnútri. Zákonov a zabehnutých systémov, ktoré fungujú v nás, ale pár hodín letu cez kopce…

6.10.2009 o 10:11 | Karma článku: 15,32 | Prečítané:  3964x | Diskusia: 39 príspevkov