reklama

Dobre sme sa narodili

Vždy, keď som sa motal Latinskou Amerikou, alebo Áziou, vravel som si: „Akí sú pokojní. Sála z nich spokojnosť, ľudskosť. Nikam sa neženú a napriek tomu, že sú oproti nám rozprávkovo materiálne chudobní, žijú krajší život.

Písmo: A- | A+

Mali by sme cúvnuť, zobrať si z nich príklad.“

No pri ceste Napálom mi to celé došlo. Nie, narodili sme sa ako Slováci, či Európania na tento prekrásny starý kontinent, na najlepšie miesto, kde sme sa mohli vyskytnúť. Do uponáhlaného Matrixu, stresu plného sveta často boliacich vzťahov, spoločnosti dychtiacej po sláve, uznaní, zážitkov, mori prachov a blahobytu, možnosti prejaviť sa, uspieť, zvíťaziť. Tam vás vytáča sused (akým právom mi vyčíta, že som zle umyla suterén, kretén!), svokra vám na drzovku pindá do vzťahu (koho som si zobrala za muža, ju, či jej syna? Nech sa dá do obrazu, inak sa s ňou prestanem baviť...), blíži vám partner svojou nevšímavosťou, diktátorstom, nekomunikáciou, duša piští po rozchode, lebo srdce velí otočiť plachty, prípadne radšej ujsť, lebo sa nám javí ľahšie fúkať do zhorenej pahreby, než pracne hasiť narastajúci požiar.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V Nepále ľudia nie sú ešte rozmaznaní konzumom, všetko si musia pracne odrobiť väčšinou fyzickou prácou. Čím väčšia spokojnosť, tým viac človek špekuluje, čo si mu chýba, a čo by si ešte mohol dopriať. Rovnako tak vo vzťahov. Myslíte si, že náš nepálsky vodca Padam rozprával o vzťahoch a prosil ma o radu s nejakou vecou ohľadne neho a jeho manželky? Veď tam je všetko dané pravidlami starého sveta: je to moja žena, vybral som si ju, pracuje okolo domu, domácnosti, detí, stará sa. Aká nevera z jej, či mojej strany? Nemysliteľné! Aké nadávanie mužovi, či neúcta detí voči rodičom, výčitky voči svokrovcom. Nič z toho tam neexistuje. Peniaze, ktoré aj s nosičom Ramsaranom na treku s nami zarobili, do poslednej rúpie odovzdali žene. Žena drží bank. Tak to v Nepále je, neexistuje tam iný model toku financií v rodinách. Všetky vzťahové oblasti majú rodmi odovzdané zákony, podľa ktorých sa ide. Nie je ich vôbec veľa, naopak, šokujúco pár desiatok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A čo my? Koľko variantov vzťahov, pohľadov na rôzne situácie, deje okolo nás. Tisícky konštelácií, pnutí od očí až po ľadviny... Žijem s Igorom, no je chladný. Je ale doktor, o chvíľu nadobudne dobrú finančnú pozíciu. Vraj až potom prsteň a deti, mám vydržať, nechce túto tému otvárať. Muž, logika, chlad, mierna nadradenosť. Ale ja chcem teraz, ako žena túžim po vývine vzťahu. Nepočúva ma, vraj ho kamsi tlačím. V posteli žiadna chémia. A ja chcem. Často a vášnivo, no on aj dva týždne nič. Zrazu kolega Milan. Najprv mesiace rozhovory. Potom súznenie, pochopenie. Je hravý, veselý, kde sa zjaví, tam mu patrí priestor. Áno, podľahla som. Cítim sa vinná, špinavá... Ako z toho von?“.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„V susednom byte žije jeden manželský pár. Plus ďalší muž. Už roky. Spávajú spolu všetci traja. Jedno dieťa má s jedným, druhé s druhým. Viete, pán Baričák, toto ja v živote nepochopím, sodoma-gomora... pokračovanie nájdete na autorovom oficiálnom blogu

Pavel Baričák

Pavel Baričák

Bloger 
  • Počet článkov:  631
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ľudia majú neuveriteľnú schopnosť pripísať všetko, čo bolo napísané autorovi, že to na vlastnej koži aj sám prežil. Prehliadajú schopnosť vnímania, pozorovania sveta a pretransformovania ho do viet s úmyslom pomôcť druhým. Ale na druhej strane sa mi dobre zaspáva s pomyslením, že ostatok sveta na mňa myslí. Cudzí ľudia o mne vedia všetko, teda aj to, čo neviem ani ja sám. Ďakujem im teda za ich všemocnú starostlivosť! Buďte všetci šťastní, prajem Vám to z celého môjho srdca. Hirax <a data-cke-saved-href="http://blueboard.cz/anketa_0.php?id=754643" href="http://blueboard.cz/anketa_0.php?id=754643">Anketa</a> od <a data-cke-saved-href="http://blueboard.cz/" href="http://blueboard.cz/">BlueBoard.cz</a> Zoznam autorových rubrík:  Vždy pripravený!Šlabikár šťastia 3.Šlabikár šťastia 1.Šlabikár šťastia 2.Vzťahy (Úvahy)Tak plače a smeje sa životZachráňte malého Paľka!Po stopách komediantaSárka Ráchel BaričákováSex (Úvahy)NEVERŠOVAČKY (Básne)PRÍBEH MUŽA (Básne a piesne)SEKUNDU PRED ZBLÁZNENÍM (RománKÝM NÁS LÁSKA NEROZDELÍ (RománRAZ AJ V PEKLE VYJDE SLNKO/RomČESKÁ REPUBLIKA (CESTOPIS)EGYPT (Cestopis)Ekvádor (Cestopis)ETIÓPIA (Cestopis)FRANCÚZSKO (Cestopis)INDIA (Cestopis)JORDÁNSKO (CESTOPIS)KOSTARIKA (Cestopis)Mexiko (Cestopis)Nový Zéland (Cestopis)PANAMA (Cestopis)POĽSKO (Cestopis)SLOVENSKO (Cestopis)THAJSKO (Cestopis)USA (Cestopis)VIETNAM (CESTOPIS)

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu