reklama

Skrytý pocit viny ako karavána bolestí (2. časť)

Odpustime si všetci, sebe i navzájom, nech už tancujúce krivky nášho duchovného napredovania nemajú extrémny charakter. Prestaňme sa viniť, ináč sa staneme dozorcom vo vlastnom žalári duše. Prestaňme už myšlienkami vykrmovať včera

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Dal som sa uniesť láskou, poďme späť do ústavu. Po mužovi alkoholikovi sa dostala k slovu pani vychovávateľka. Priam dychtila niekomu pomôcť. Spýtal som sa jej, či ju dotyčný o pomoc požiadal. Odvetila, že nie, ale vraj pomáhať treba, veď aj jej pomohli iní. Rozpovedal som jej príbeh o jednom svojom kamarátovi. Pil, a tak postupne prichádzal o rodinu, o kamarátov... Vybral som sa preto za ním, zazvonil pri jeho dverách a povedal som mu do očí pravdu: „Už to preháňaš. Pozri sa, ako vyzeráš a kam sa rúti tvoj život. Nemôžem zobrať reťaz a priviazať ťa o radiátor. Ale ak by si chcel ísť napríklad na bicykel či brigádovať u mňa, zavolaj. Som tu pre teba, pomôžem ti. Ale hlavné rozhodnutie je na tebe. Musíš sa ozvať prvý, aby som ti uveril, že chceš niečo so sebou robiť.“
Tie vety pravdy boli dosť kruté, nešli zo mňa ľahko a ani sa mi nedostalo milej odpovede. Ale keďže šlo o nádhernú a vnímavú dušu, o mesiac mi kamarát zavolal a poďakoval. Vraj takéto niečo preňho zatiaľ nik nespravil. Ostatní ho odvrhli, začali ohovárať, otočili sa mu chrbtom. Zostali mu len „priatelia“ od poldecáka v krčme. Papieroví kamaráti, však viete. 
 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pokračovanie nájdete na autorovom oficiálnom blogu

Pavel Baričák

Pavel Baričák

Bloger 
  • Počet článkov:  631
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ľudia majú neuveriteľnú schopnosť pripísať všetko, čo bolo napísané autorovi, že to na vlastnej koži aj sám prežil. Prehliadajú schopnosť vnímania, pozorovania sveta a pretransformovania ho do viet s úmyslom pomôcť druhým. Ale na druhej strane sa mi dobre zaspáva s pomyslením, že ostatok sveta na mňa myslí. Cudzí ľudia o mne vedia všetko, teda aj to, čo neviem ani ja sám. Ďakujem im teda za ich všemocnú starostlivosť! Buďte všetci šťastní, prajem Vám to z celého môjho srdca. Hirax <a data-cke-saved-href="http://blueboard.cz/anketa_0.php?id=754643" href="http://blueboard.cz/anketa_0.php?id=754643">Anketa</a> od <a data-cke-saved-href="http://blueboard.cz/" href="http://blueboard.cz/">BlueBoard.cz</a> Zoznam autorových rubrík:  Vždy pripravený!Šlabikár šťastia 3.Šlabikár šťastia 1.Šlabikár šťastia 2.Vzťahy (Úvahy)Tak plače a smeje sa životZachráňte malého Paľka!Po stopách komediantaSárka Ráchel BaričákováSex (Úvahy)NEVERŠOVAČKY (Básne)PRÍBEH MUŽA (Básne a piesne)SEKUNDU PRED ZBLÁZNENÍM (RománKÝM NÁS LÁSKA NEROZDELÍ (RománRAZ AJ V PEKLE VYJDE SLNKO/RomČESKÁ REPUBLIKA (CESTOPIS)EGYPT (Cestopis)Ekvádor (Cestopis)ETIÓPIA (Cestopis)FRANCÚZSKO (Cestopis)INDIA (Cestopis)JORDÁNSKO (CESTOPIS)KOSTARIKA (Cestopis)Mexiko (Cestopis)Nový Zéland (Cestopis)PANAMA (Cestopis)POĽSKO (Cestopis)SLOVENSKO (Cestopis)THAJSKO (Cestopis)USA (Cestopis)VIETNAM (CESTOPIS)

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu