reklama

Vznik obete, nízkeho sebavedomia a strachov v človeku (2. časť)

Rovnako ako nevšímavosť, tak aj tvrdá výchova a absencia pochvaly môžu vyústiť do stvorenia človeka s priam až chorobnými strachmi. Takýto jedinec sa bojí urobiť najmenšie rozhodnutie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Čitateľka s týmito príznakmi mi písala, že sa nevie zbaviť obrovského strachu, ktorý sa v nej zakorenil. Pýtal som sa jej na detstvo, ako k nej pristupovali rodičia, či boli prísni, chválili ju, venovali sa jej, proste som ju nabádal, nech si pospomína. Odpoveď už tušíte aj sami: „Fúúú, boli prísni. Teda hlavne mama. Nikdy ma nechválila. Raz som jej to vytkla... ešte na základnej škole... že nemám žiadnu motiváciu sa zlepšovať, keď ma nikdy nepochváli. Odsekla mi, že ani ju babka nezahŕňala pochvalami. Ocko bol, naopak, ten dobrý, láskavý, všetko mi dovolil. No hlavné slovo mala vždy mamka. Myslela som si, že ten strach sa u mňa prejavil až v puberte, ale minule som počula od mamy príhodu, ako ma dali ako štvorročnú na korčule. Vraj som sa odmietla pustiť steny. Aj keby ma rozkrájali, tak by som neurobila ani krok.“
 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pokračovanie nájdete na autorovom oficiálnom blogu

Pavel Baričák

Pavel Baričák

Bloger 
  • Počet článkov:  631
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ľudia majú neuveriteľnú schopnosť pripísať všetko, čo bolo napísané autorovi, že to na vlastnej koži aj sám prežil. Prehliadajú schopnosť vnímania, pozorovania sveta a pretransformovania ho do viet s úmyslom pomôcť druhým. Ale na druhej strane sa mi dobre zaspáva s pomyslením, že ostatok sveta na mňa myslí. Cudzí ľudia o mne vedia všetko, teda aj to, čo neviem ani ja sám. Ďakujem im teda za ich všemocnú starostlivosť! Buďte všetci šťastní, prajem Vám to z celého môjho srdca. Hirax <a data-cke-saved-href="http://blueboard.cz/anketa_0.php?id=754643" href="http://blueboard.cz/anketa_0.php?id=754643">Anketa</a> od <a data-cke-saved-href="http://blueboard.cz/" href="http://blueboard.cz/">BlueBoard.cz</a> Zoznam autorových rubrík:  Vždy pripravený!Šlabikár šťastia 3.Šlabikár šťastia 1.Šlabikár šťastia 2.Vzťahy (Úvahy)Tak plače a smeje sa životZachráňte malého Paľka!Po stopách komediantaSárka Ráchel BaričákováSex (Úvahy)NEVERŠOVAČKY (Básne)PRÍBEH MUŽA (Básne a piesne)SEKUNDU PRED ZBLÁZNENÍM (RománKÝM NÁS LÁSKA NEROZDELÍ (RománRAZ AJ V PEKLE VYJDE SLNKO/RomČESKÁ REPUBLIKA (CESTOPIS)EGYPT (Cestopis)Ekvádor (Cestopis)ETIÓPIA (Cestopis)FRANCÚZSKO (Cestopis)INDIA (Cestopis)JORDÁNSKO (CESTOPIS)KOSTARIKA (Cestopis)Mexiko (Cestopis)Nový Zéland (Cestopis)PANAMA (Cestopis)POĽSKO (Cestopis)SLOVENSKO (Cestopis)THAJSKO (Cestopis)USA (Cestopis)VIETNAM (CESTOPIS)

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu