reklama

Niet väčších učiteľov lásky, ako sú detí

Mnohí ľudia vravia, že svet sa rúti do záhuby. Zabudli, že ako zmýšľajú, tak sa aj stane. Nenarodili sme sa sem, aby sme si lámali nohy a srdcia. Prišli sme sem svietiť. A ja z celého srdca ďakujem Bohu za Ráchel, dcérku, ktorá je mojim najväčším učiteľom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)
Obrázok blogu

Nemáš ešte ani štrnásť mesiacov, no učíš ma každým svojim nemotorným krôčikom. Padáš, no neplačeš. My dospelí veľakrát ešte ani nepadneme a už reveme, ako nás to bolí. Stačia ti dva kamienky, s ktorými búchaš ako o život, a ja ticho žasnem. Žasnem zo šťastia, ktoré z tebe žiari. Kam sa hrabú najväčší boháči či budhovia sveta. Tí si to museli vydrieť, no ty a ostatné deti sveta nie. Vy ste blažené vo svojej podstate. Modlím sa, nech ste vyslyšané, len vy môžete zmeniť svet v lásku, lebo vy ste láska sama. Vidím to na tebe - koho sa bytím dotkneš, toho meníš. Farári a iní guru sveta sa nechytajú.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Minule som ťa zobral na okraj lesa. Vyvalil som sa na trávu napriek tomu, že mesiac mal v sebe r-ko. A ty si okolo mňa chodila v sústredených kruhov a nosila mi väčšie dary, aké mi kedy priniesol Ježiško. Zhnité šušky, sklíčko z rozbitej fľaše, kamienky, štopeľ z Mirindy... Keď si mi tie drahokamy vesmíru hádzala do lona, obaja sme sa šli zadusiť smiechom. Ráchel, ako otec ti prajem rovnako božské dieťa, aké si ty prišlo k nám. Z duše ti prajem, aby si sa aj ty z celého srdca usmievala na svojom potomkovi, keď nájde v ihličí starý zapaľovač a bude si ho prikladať k ušku a náruživo "telefonovať" ako videla u ocka... veď hej, čo vidíš, to zopakuješ. Milujem ťa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A ja sa modlím, nech ti s maminou nezoberieme vietor z plachiet. Nech si stále šťastná v prítomnom okamžiku. Nech ti stačí obyčajný konárik, ktorý sa v tvojich rúčkach mení v okamihu na kúzelnú paličku. Pcháš ju výskumnícky do kanála, lebo sa ti v nej zaleskla hladina vody. Pre mnohých špinavá a "bebe", no pre tebe magická, nová, úžasná. A keď ti do nej spadla čarovná palička? Behom sekundy si si našla inú. Iba si sa otočila, pomotkala, pricupkala a mala si novú, ešte krajšiu. Bez náreku, šomrania, ponosovania... Dcérka moja ľúbená, si môj najväčší učiteľ.

Vo Valentovej sme šli na koníky. Ocko vysadol na žrebca a ty si plakala za plotom, akoby si sa bála, čo sa oteckovi stane. A potom mi to došlo: "Ty sa nebojíš o mňa! Veď ty si kráľovná a kráľovné nestoja za plotom, kráľovné predsa sedia na koňoch!". Tak som ťa vzal do sedla a tebe sa na tvári okamžite zjavil úsmev Boha. Áno, keď bude rodič považovať svoje dieťa za babráka, tak sa ním aj stane. Nehanbím sa to priznať pred svetom: považujem ťa za zázračnú a tým pádom budeš konať zázraky. Veď toto si mi taktiež šepla ty...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vieš, Ráchel, čítal som veľa múdrych kníh, rozprával sa s mnohými ľuďmi, ktorí mi radili, ako ísť životom bez bolesti. Ale niečo iné je to vidieť naživo. A tak nemo, ale s pokorou, sledujem tvoju miniriťku sklonenú nad púpavou, ako na ňu ukazuješ a vyslovuješ to tvoje obľúbené "o-o!". Prstíkom mieriš na ňu a v najväčšom úžase vesmíru híkaš: "Aha, ocino, zázrak! Pozri, púpava!!!". Ach, milovaný batôžtek, vieš, som starý somár, ktorého občas dostane Matrix. Áno, už dávno som zabudol na krásu púpavy... ďakujem.

Vždy sa pri takýchto chvíľach, ktorých je denne na stovky, pozrieš na mňa s tými obrovskými belasomodrými okáľmi. Všetci mi lajkujú, že sú to oči otecka. Ale ja viem svoje. Tvoje oči sú nebesky čisté, božské, nepoškvrnené, o veľa levelov krajšie ako tie oteckove. Moje sú zaťažené hlukom, ktorý som v slabosti do seba prijal. A ty akoby si mi nimi šepkala: "Otecko, je len v tvojich a mamičkiných rukách, s akou farbou očí vstúpim do života."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Milujem ťa, Ráchel. Milujem všetko, čo robíš. Môžem prísť po celodenných behačkách domov ustatý, ale stačí mi sedieť unavený na posteli a iba ťa sledovať. Baletíš, čaruješ, učíš a dobíjaš ma. Milujem tvoje pohyby, pády, úsmevy, zvuky, úškrny, milujem všetko, čo spravíš. Čo tam po tom, že musíme s maminou každých desať minút nazrieť do koša, či tam nepribudlo niečo, čo tam nepatrí, alebo z balkóna počítať štipce na chodníku. Deti ľudia robia z dospelých bláznov. Je len na nich, či neurotických, alebo šťastných. A ja som sa vďaka tebe stal šťastným cisárom bláznov.

Prajem si, aby som ti v živote dal toľko, čo ty mne. Milujem ťa a ďakujem ti.

Buďte šťastní, Hirax

Aktivity Hirax (vstupné jeden úsmev):

20. 5. 2013, 19:02, Bratislava, Slovenské Národné Divadlo, Talkshow Adely Banášovej Trochu inak s tromi pozvanými hosťami. Jeden z nich bude aj Hirax...

11. 6. 2013, 12:03, Martin, základná škola BellAmos - rozprávanie detičkám o cestovaní

3. 8, 2013, Kremnica, Meštiansky dom, Letný deň múzeí. Kontakt: kaida@centrum.sk. Čas bude upresnený.

5. 9. 2013, 17.07, Komárno, Knižnica Józsefa Szinnyeiho, čítačka bude na pobočke knižnice Palatínova ul.č.8 (pri kostole). Akciu organizuje "šáLKKA".

19. 9, 2013, 17:07, Trenčín, Kaviareň FRANi. 

2. 10. 2013, Nová Baňa, miesto i čas budú upresnené.

9. 10. 2013, 18:08, Topoľčany, Reštaurácia Gemini, Krušovská 2310, 955 01 Topoľčany

15. -16. 11. 2013, Bratislava, Blibliotéka

Pavel Baričák

Pavel Baričák

Bloger 
  • Počet článkov:  631
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ľudia majú neuveriteľnú schopnosť pripísať všetko, čo bolo napísané autorovi, že to na vlastnej koži aj sám prežil. Prehliadajú schopnosť vnímania, pozorovania sveta a pretransformovania ho do viet s úmyslom pomôcť druhým. Ale na druhej strane sa mi dobre zaspáva s pomyslením, že ostatok sveta na mňa myslí. Cudzí ľudia o mne vedia všetko, teda aj to, čo neviem ani ja sám. Ďakujem im teda za ich všemocnú starostlivosť! Buďte všetci šťastní, prajem Vám to z celého môjho srdca. Hirax <a data-cke-saved-href="http://blueboard.cz/anketa_0.php?id=754643" href="http://blueboard.cz/anketa_0.php?id=754643">Anketa</a> od <a data-cke-saved-href="http://blueboard.cz/" href="http://blueboard.cz/">BlueBoard.cz</a> Zoznam autorových rubrík:  Vždy pripravený!Šlabikár šťastia 3.Šlabikár šťastia 1.Šlabikár šťastia 2.Vzťahy (Úvahy)Tak plače a smeje sa životZachráňte malého Paľka!Po stopách komediantaSárka Ráchel BaričákováSex (Úvahy)NEVERŠOVAČKY (Básne)PRÍBEH MUŽA (Básne a piesne)SEKUNDU PRED ZBLÁZNENÍM (RománKÝM NÁS LÁSKA NEROZDELÍ (RománRAZ AJ V PEKLE VYJDE SLNKO/RomČESKÁ REPUBLIKA (CESTOPIS)EGYPT (Cestopis)Ekvádor (Cestopis)ETIÓPIA (Cestopis)FRANCÚZSKO (Cestopis)INDIA (Cestopis)JORDÁNSKO (CESTOPIS)KOSTARIKA (Cestopis)Mexiko (Cestopis)Nový Zéland (Cestopis)PANAMA (Cestopis)POĽSKO (Cestopis)SLOVENSKO (Cestopis)THAJSKO (Cestopis)USA (Cestopis)VIETNAM (CESTOPIS)

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu