reklama

Keď mravce čerpajú energiu z obrov (43. sekunda = 7. kapitola)

Rozum sa vo mne bil so srdcom. Kým srdce zastávalo lásku, rozum ovládal všetky protiargumenty. Srdce bolo ako pojašený, od radosti si spievajúci vtáčik v korune stromu, ktorého načisto omámil božský cit. Rozum však vystupoval ako

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Obrázok blogu

X+

- Srdce, vráť sa do hrudného koša a znova búchaj! Správaš sa ako magor! - kričal profesor.

- Veď nám je s Nat krásne. Nevŕtaj do toho, - spieval plachtiaci vtáčik.

- Márnosť šedivá! Prečo? Čo na nej vidíš? - reval rozum.

- Vidím v nej čistú hladinu, v ktorej sa môžem zrkadliť, - zatrilkovalo operené srdce.

- Si ako Narcis. Utopíš sa v nej, varujem ťa! - hulákal rozum.

- Nie, ja sa neteším zo svojej krásy. Som bytosť, ktorá túži byť čistejšia a dokonalejšia. A to môžem dosiahnuť jedine cez niekoho, ako je ona. Nekladie mi žiadne vzťahlámajúce otázky. Nechce ma lapiť ako horda báb, ktoré sa z akejsi príčiny zabudli vydať, alebo sú už šťastne rozvedené a čupí v nich strach s nápisom: Nechcem byť sama! Nevidí vo mne dobrú partiu na vydaj, lebo som slobodný, bezdetný, mám vlastný byt, dobre zarábam a neholdujem alkoholu či automatom. Ona nekalkuluje, iba sa smeje a teší zo života. Behá si po svete s pocitom vytešeného dieťaťa tancujúceho na lúke. Nevyčíta, nenadáva na osud, nehľadá zbytočné odpovede. Nefilozofuje ako ja, ona proste ŽIJE! Ani nevieš, ako ma vracia späť k žitiu a tomu najzákladnejšiemu dychu bytia. Je bez komplexov, nič nerieši. Je vyrovnaná a ak to chceš počuť sprosto povedané, nemá dojebaný softvér ako všetky tie ženy, ktoré som posledný čas postretal a mali už niečo odžité. To ma na nej láka! - štebotal vtáčik a ďalej si dobre strážil odletovú dráhu, keby profesorovi náhodou preplo, rozbehol sa a chcel by vykonať niečo násilné.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

- Dokedy to bude trvať, čo myslíš? Prejde päť rokov a bude na tom rovnako ako tie ženy, ktoré si ohrdol. Aj ona ťa raz bude hnať za peniazmi, aby ste mali na dovolenky. I ona začne s otázkami o výchove detí, bude žiarliť, ponosovať sa na tvoj nedostatok času rodine...

- Možno máš pravdu, ale ak by som to mal brať do úvahy vždy, nikdy už nezačnem chodiť so žiadnou ženou, - odspieval veselo vtáčik.

- Ženou! Teraz si to vyslovil! Si dospelý muž, máš dvadsaťšesť. Nájdi si ženu, ktorá má základné otázky života vyriešené, - chytil rozum druhý dych.

- A to sú aké?

- Čo chce od života, aké sú jej sny, čo ju napĺňa a robí šťastnou, ako si predstavuje fungujúci vzťah alebo výchovu detí. Toto máš zistiť a nie sa pýtať, prečo sa ruža v záhrade usmieva na ľudí rovnako krásne za dažďa aj slnečného svitu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pokračovanie nájdete na autorovom oficiálnom blogu.

Pavel Baričák

Pavel Baričák

Bloger 
  • Počet článkov:  631
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ľudia majú neuveriteľnú schopnosť pripísať všetko, čo bolo napísané autorovi, že to na vlastnej koži aj sám prežil. Prehliadajú schopnosť vnímania, pozorovania sveta a pretransformovania ho do viet s úmyslom pomôcť druhým. Ale na druhej strane sa mi dobre zaspáva s pomyslením, že ostatok sveta na mňa myslí. Cudzí ľudia o mne vedia všetko, teda aj to, čo neviem ani ja sám. Ďakujem im teda za ich všemocnú starostlivosť! Buďte všetci šťastní, prajem Vám to z celého môjho srdca. Hirax <a data-cke-saved-href="http://blueboard.cz/anketa_0.php?id=754643" href="http://blueboard.cz/anketa_0.php?id=754643">Anketa</a> od <a data-cke-saved-href="http://blueboard.cz/" href="http://blueboard.cz/">BlueBoard.cz</a> Zoznam autorových rubrík:  Vždy pripravený!Šlabikár šťastia 3.Šlabikár šťastia 1.Šlabikár šťastia 2.Vzťahy (Úvahy)Tak plače a smeje sa životZachráňte malého Paľka!Po stopách komediantaSárka Ráchel BaričákováSex (Úvahy)NEVERŠOVAČKY (Básne)PRÍBEH MUŽA (Básne a piesne)SEKUNDU PRED ZBLÁZNENÍM (RománKÝM NÁS LÁSKA NEROZDELÍ (RománRAZ AJ V PEKLE VYJDE SLNKO/RomČESKÁ REPUBLIKA (CESTOPIS)EGYPT (Cestopis)Ekvádor (Cestopis)ETIÓPIA (Cestopis)FRANCÚZSKO (Cestopis)INDIA (Cestopis)JORDÁNSKO (CESTOPIS)KOSTARIKA (Cestopis)Mexiko (Cestopis)Nový Zéland (Cestopis)PANAMA (Cestopis)POĽSKO (Cestopis)SLOVENSKO (Cestopis)THAJSKO (Cestopis)USA (Cestopis)VIETNAM (CESTOPIS)

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu