reklama

Temno robia ľudia

V nedeľu sa nám ako rodine dostalo cti byť na omši prvého svätého prijímania na Orave. Prišli sme aj s detičkami skôr, kedy babky v čiernom dusili atmosféru vetami o neuvrhnutí do pekelných ohňov. Žiaľ, doslovne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Sárka i Samko ustrnuli, ich tváre opanoval smútok a prekvapenie zmiešané so zdesením. Ľudia oblečení v čiernom, pekelná síra cez slová vo vzduchu... Jedine, kto tam svietil, bol Ježiš a deti čakajúce na svoju veľkú chvíľu oblečené v bielom. Kým som sledoval tých anjelov čakajúcich, že ich už konečne pustia k oltáru a celú loď očistia, snažil som sa dostať po vnímania našich maličkých detičiek. Došlo mi, že to TEMNO v kostoloch robia ľudia, nik iný... 
Ja viem, že dieťa sa dá "naučiť", aby vydržalo aj dvojhodinovú omšu, ale toto ja na našich deťoch odmietam robiť. Ako sme s deťmi opúšťali chrám (ony tam jednoducho nechceli byť), z reproduktora na celú dedinu znel farárov spev, "nech sa Boh zmiluje.". Aj tu ma napadlo, že sú tie slová vystavané divne. Láska, teda môj otec, Boh, ma miluje celým srdcom. Vždy mu budem ďakovať a prosiť ho o pomoc, ale neverím, že odo mňa ako milujúci žiada, aby som ho prosil o zmilovanie. Je to, akoby som vyžadoval od Samka, či Sárky, aby ma niekedy prosili o zmilovanie. Ľudia, keď niekoho milujete, nikdy si nebudete priať, aby pred vami kľačal. Nikdy... Je to tak, temno robia ľudia. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pokračovanie nájdete na autorovom oficiálnom blogu

Pavel Baričák

Pavel Baričák

Bloger 
  • Počet článkov:  631
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ľudia majú neuveriteľnú schopnosť pripísať všetko, čo bolo napísané autorovi, že to na vlastnej koži aj sám prežil. Prehliadajú schopnosť vnímania, pozorovania sveta a pretransformovania ho do viet s úmyslom pomôcť druhým. Ale na druhej strane sa mi dobre zaspáva s pomyslením, že ostatok sveta na mňa myslí. Cudzí ľudia o mne vedia všetko, teda aj to, čo neviem ani ja sám. Ďakujem im teda za ich všemocnú starostlivosť! Buďte všetci šťastní, prajem Vám to z celého môjho srdca. Hirax <a data-cke-saved-href="http://blueboard.cz/anketa_0.php?id=754643" href="http://blueboard.cz/anketa_0.php?id=754643">Anketa</a> od <a data-cke-saved-href="http://blueboard.cz/" href="http://blueboard.cz/">BlueBoard.cz</a> Zoznam autorových rubrík:  Vždy pripravený!Šlabikár šťastia 3.Šlabikár šťastia 1.Šlabikár šťastia 2.Vzťahy (Úvahy)Tak plače a smeje sa životZachráňte malého Paľka!Po stopách komediantaSárka Ráchel BaričákováSex (Úvahy)NEVERŠOVAČKY (Básne)PRÍBEH MUŽA (Básne a piesne)SEKUNDU PRED ZBLÁZNENÍM (RománKÝM NÁS LÁSKA NEROZDELÍ (RománRAZ AJ V PEKLE VYJDE SLNKO/RomČESKÁ REPUBLIKA (CESTOPIS)EGYPT (Cestopis)Ekvádor (Cestopis)ETIÓPIA (Cestopis)FRANCÚZSKO (Cestopis)INDIA (Cestopis)JORDÁNSKO (CESTOPIS)KOSTARIKA (Cestopis)Mexiko (Cestopis)Nový Zéland (Cestopis)PANAMA (Cestopis)POĽSKO (Cestopis)SLOVENSKO (Cestopis)THAJSKO (Cestopis)USA (Cestopis)VIETNAM (CESTOPIS)

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu