reklama

Knižná distribúcia TK Belimex - zlodejina v priamom prenose

Ak patríte k malému, strednému, či nebodaj aj veľkému knižnému vydavateľovi, ktorý naivne verí sľubom knižnej distribúcie TK Belimex, že od nej uvidí zaplatené faktúry a dočká sa vrátenia vlastného tovaru, zabudnite na to. Myslím si, že pán Šimko slovnými klamstvami zavádza všetkých nás, naivných vydavateľov, ktorí ich spoločnosť nakŕmili tovarom a bezradne dúfajú, že sa stane zázrak. Niekto bojuje cez právnikov, iný dáva spomínanú firmu na konkurz, na pána Šimka sa už dokonca chystá trestné oznámenie. A ja píšem blog.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (28)
Obrázok blogu

TK Libri a TK Belimex
Zostalo mi v Belimexe okolo 8000 eur v nevyplatených faktúrach (už sú dávno po splatnosti a samozrejme som z nich štátu zaplatil DPH) a viac ako 2000 kníh, teda viac ako pol milióna slovenských korún. To som na to ešte dobre, lebo sa mi podarilo stiahnuť môj komis z 30000 kníh na spomínanú pár tisícovú "odrobinku". Tá je už taktiež samozrejme predaná, lebo podľa vyjadrenia pána Wuschera z TK Belimex, "sú mi schopní z toho vrátiť ešte tak osem kusov" - "Vystaviť faktúru? Nie, ďakujem, odmietam platiť štátu DPH za vzduch." Mám ale kolegov vydavateľov, ktorým tam lietajú oveľaväčšie nevyrovnané sumy i závratnejšie počty nevrátených kníh. Zlodejina za slušné milióny, ktorá sa udiala v priamom prenose. Že už píšem v minulom čísle? Milí kolegovia, ktorí sa ešte modlíte v boha spravodlivosti, scenár je jednoduchý, prijmite ho: neuvidíme nič. Aj človeku, ktorý nedoštudoval základnú školu musí byť jasné, že TK Belimex bol poslaný ku dnu. Pán Šimko a spol. si nechali iba TK Libri, veď aj pozostalo-noví zamestnanci už dvíhajú telefóny a predstavujú sa už výhradne iba ako TK Libri. Predpokladám, že už vyrobili záväzok TK Belimexu voči TK Libri, ktorý sa splatí dodaním tovaru, ktorý im zostal. Podotýkam našim tovarom. Že ako to je možné? Jednoducho, sme na Slovensku. Keď skrachovala CD-čková distribúcia Davay, chodil som po obchodných domoch Tesco a chytal do ruky vlastné CD tituly, ktoré mi boli ukradnuté na vlas rovnakým spôsobom. Mali cenovku 1,99 eur a ležali vo výpredajových kartónových boxoch. Poviem vám, divný pocit...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Fico a jeho štát ako obraz nášho spoločného úpadku: právneho, duševného aj sociálneho
Nikdy ma štát v takomto prípade nezachránil, nikdy mi nepodal pomocnú ruku. Naopak, práve on vytvára zákony a podmienky pre takýchto bezcharakterných ľudí, ktorí využívajú choré podnikateľské prostredie na svoje obohacovanie. Bez svedomia a chrbtovej kosti. Fico je schopný obyčajného človeka zodrať z kože, tak mu je málo, tak dokonale nevie riadiť štát, tak mu horí za riťou, čo prijíma jeden ožobracujúci zákon za druhým. A veľkozlodeji si užívajú jachty a zámky. Ja viem, tisíckrát ošúchaná slovenská formulka, ale musel som.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pán Peter Šimko
Poňal som pána Šimka ako svojho veľkého učiteľa, ktorý prišiel do mojej cesty, aby mi opätovne ukázal, že medzi nami žijú ešte málo prebudení ľudia, ktorým je jedno, aké svinstvo za nimi zostáva. V prvých dvoch telefonátoch, ktoré prebehli ešte minulý rok, na mňa výhradne iba zjapal. Nepripravený vo faktoch, vonkoncom nezorientovaný v situácii, ako vlastne TK Belimex stojí voči mojej spoločnosti HladoHlas. Pri poslednom telefonáte som ho bez vlny zloby nazval z celej lásky zlodejom a poďakoval mu za jeho lekcie. Ak by Fico zázrakom (lebo divy tohto typu sa na Slovensku bežne dejú) zostal na hrade, určite sa mi ešte Šimkove školenia zídu. Pán Šimko na pri poslednom hovore arogantne vypol, aby mi po pol minúte opäť zavolal, že keď preberali TK Belimex, dlh voči mne bol taktiež 7000 eur. Áno, bol, ale to tie faktúry ešte čakali na svoju trojmesačnú dobu splatnosti. Hmm, ale keď teda pán Šimko už nie je predseda predstavenstva TK Belimex, ako si môže len tak zavolať a dostať obratom takúto internú informáciu? Pánu Borisovi Gregorovi (vedúci predstavenstva, kým bol Belimex predaný záprahu Kočš - Taraba), na ktorého sa snažili hodiť čerň krívajúceho belimexáckeho koňa, stačilo v ére jeho šéfovania zavolať, že mi faktúra mešká tri dni a na druhý deň bola vyrovnaná. Ohľadne robenia šikovného a férového obchodu mu nesiahajú spomínaní páni ani po členok. Áno, pán Šimko, ste zlodej a sám to dobre viete. Len si spätne prehrajte všetky tie zavádzajúce sľuby, maily a odpovede, kde ste sľúbili vydavateľom dlhy vyrovnávať, ale nič sa neudialo. Iba ste nás všetkých naťahovali, lebo čas hral výhradne pre vás. Vy jediný ste mali právo dať príkaz na úhradu, ale nepustili ste ani groš. Predávali ste náš komisný tovar, mali ste a máte z neho obraty, sieť predajní vám funguje, vraj ste dokonca prijali dvoch nových zamestnancov - tým ste sa bránili inému môjmu kolegovi, "že kdeže, Belimex nepadá, ide sa ďalej". Bežne sa to volá krádež a kto kradne, volá sa zlodej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nový predseda predstavenstva pán Ing. Martin Neštrák
- To je už iba likvidátor, - volá mi iný vydavateľ. - Zabudni na to, že niečo niekomu zaplatí.
- Prosím vás, viete mi dať telefón na pána Neštráka? Na môj mail nereagoval, ani mi neprišiel žiaden list, ktorý ste spomínali, - volám do TK Libri pánovi Tuškovi.
- My ho nemáme...
- Prosím!?! Vy nemáte telefonický kontkat na nového predsedu?!? Veď už je to tretí týždeň, čo sa stal vedúcim predstavenstva, - zalapal som po dychu. - Chodí tam vlastne niekedy? Je šanca sa s ním stretnúť osobne?
- On tu ešte nebol, - prišla mi zarážajúca odpoveď.
Biely kôň? Profesionálny Viktor čistič? Oklamali ma? "Ale, Paľko, však dlžia len desiatky miliónov, snáď nečakáš, že to začnú dávať na poriadok..."
Milí spoluvydavatelia, zadajte si na stránke Obchodného registra SR http://www.orsr.sk/search_osoba.asp do priezviska Neštrák a do mena Martin. Spomínaný pán má 17 firiem, z toho je 9 v likvidácii.
Pán Fico, čo tak v našom štáte zakázať takýmto pánom "podnikateľom" podnikať? Veď to nevedia. Pardon, vedia. Čistiť trus po zlodejoch veru nedokáže človek s čestnou povahou. Modlím sa za jednu vec: nech sa vráti všetkým politikom sveta sedliacky rozum. Potom si ľudstvo začne žiť aj bez dvíhania daní oveľa lepšie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zlodeji, môžete oklamať iných ľudí, ale seba, ani vesmírne zákony neoklamete
Keď píše Baričák, tak nesmie samozrejme chýbať ezoterické okienko. Lesk peňazí je veľké lákadlo, to chápem. Len si akosi neviem predstaviť, ako zaspávajú takýto ľudia - po všetkých tých celodenných klamstvách a slizko uhýbačných lžiach, ktoré do sveta počas dňa napúšťajú. Veď to sú priam korby negatívnej energie, ktorú na seba sťahujú, fúry negatívnych kárm, ktoré sa im raz vrátia. Materiálne bohatstvo im bude nanič, keď ich syn príde o nohu, spadne im na hlavu strecha, alebo ich v aktívnom veku postretne neliečiteľná choroba. Toto nie sú želania, toto boli uvedené príklady, tak si to nevysvetľovať tak, že im to Baričák želá. Nie, niečo podobné už si sami naprogramovali do svojich životov, pretože každá karma začína rozhodnutím a oni v tejto nekalej veci konali vedome.

Vydavatelia a čitatelia všetkých krajov, spojme sa

1, Nespolupracujme s TK Libri, stoja za ňou tí istí ľudia, ktorí "nezvládli" TK Belimex. Hocijakou formou podpory - promotion, autorské čítačky, čitatelia fyzickým nákupom kníh či iného tovaru. Vynechajme z toho jedine predajne, ktoré majú v prenájme od TK Libri fyzické osoby, a riešia obchod nezávisle a korektne, napríklad predajňu Mirky Gajdošíkovej v Piešťanoch (ak ste podobný prípad, napíšte mi, doplním vás sem, uškodiť nevinným je to posledné, čo chcem).

2, Nedodávajme knihy do siete TK Libri. Kniha = múdrosť = čistota. Knižný obchod by mal byť vlajkovou loďou ostatným biznisom a keď nás nevie od vredu očistiť štát, spravme to sami. Keď nedodáme palivo, chorý orgán odumrie sám.

3, Zakážme taktiež iným distribútorom (Ikar, Pemic, Slovart Store, Martinus, Partner Technics atď), aby dodávali naše tituly do siete TK Libri, Modul, Bene Libri či BeneLibri Modul. Vypísal som všetky, neviem, ktoré z prestrojení hada vám zostalo s touto sieťou v mysli zafixované.

4, Ak budete cítiť, šírte tento článok, ako len budete vedieť. Píšte vlastné blogy, články, pustite to zo seba von, zverejnite všetky súvislosti týkajúce sa, priamo či nepriamo, spomínanej veci, či aktérov tejto špinavej hry. Je to jediná šanca, ako zastaviť zlodejov. Keď média mlčia, hovorme sami.

5, Ak nenájdete sily na vlastné vyjadrenie, píšte mi vlastné skúsenosti na mail: hirax@hirax.sk Budem v týchto článkoch pokračovať, kým budem cítiť za potrebné.

Formu páčenia dlhov a tovaru z TK Belimexu nechám na vás. Ja som prijal. Keď príde na konečný verdikt, snažte sa danú vec prijať tiež, neškoďte vlastnému zdraviu. Ale jedno vám chcem našepkať. Panta Rhei prežilo, padne teda TK Belimex, veď knižný trh už bol dlho napätý a lačný po očistení. Napriek tomu je čas zbaviť sa zlodejov a klamárov. Rana musí vyhnisať, my buďme len rozmýšľajúcim harmančekom:

Buďte šťastní, Hirax / knižné vydavateľstvo HladoHlas

PS 1.: Zavesil som tento blog pod sekciu Kultúra. Žiaľ, rubriku Nekultúra som nenašiel.

PS 2.: Tento článok môžete kopíravať, citovať z neho, či hocijako ho použiť. Touto vetou vám k tomu dávam súhlas.

Aktivity Hirax (vstupné jeden úsmev):

20. 5. 2013, 19:02, Bratislava, Slovenské Národné Divadlo, Talkshow Adely Banášovej Trochu inak s tromi pozvanými hosťami. Jeden z nich bude aj Hirax...

7. 6. 2013, 17:02, Prieviza, sála RKC na Záhradníckej ulici, krst románu V Pekle sa neplače od Lenky Gahérovej

11. 6. 2013, 12:03, Martin, základná škola BellAmos - rozprávanie detičkám o cestovaní

3. 8, 2013, Kremnica, Meštiansky dom, Letný deň múzeí. Čas bude upresnený.

5. 9. 2013, 17.07, Komárno, Knižnica Józsefa Szinnyeiho, čítačka bude na pobočke knižnice Palatínova ul. č. 8 (pri kostole). Akciu organizuje "šáLKKA".

19. 9, 2013, 17:07, Trenčín, Kaviareň FRANi. 

2. 10. 2013, Nová Baňa, miesto i čas budú upresnené.

9. 10. 2013, 18:08, Topoľčany, Reštaurácia Gemini, Krušovská 2310, 955 01 Topoľčany

15. -16. 11. 2013, Bratislava, Blibliotéka



Pavel Baričák

Pavel Baričák

Bloger 
  • Počet článkov:  631
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ľudia majú neuveriteľnú schopnosť pripísať všetko, čo bolo napísané autorovi, že to na vlastnej koži aj sám prežil. Prehliadajú schopnosť vnímania, pozorovania sveta a pretransformovania ho do viet s úmyslom pomôcť druhým. Ale na druhej strane sa mi dobre zaspáva s pomyslením, že ostatok sveta na mňa myslí. Cudzí ľudia o mne vedia všetko, teda aj to, čo neviem ani ja sám. Ďakujem im teda za ich všemocnú starostlivosť! Buďte všetci šťastní, prajem Vám to z celého môjho srdca. Hirax <a data-cke-saved-href="http://blueboard.cz/anketa_0.php?id=754643" href="http://blueboard.cz/anketa_0.php?id=754643">Anketa</a> od <a data-cke-saved-href="http://blueboard.cz/" href="http://blueboard.cz/">BlueBoard.cz</a> Zoznam autorových rubrík:  Vždy pripravený!Šlabikár šťastia 3.Šlabikár šťastia 1.Šlabikár šťastia 2.Vzťahy (Úvahy)Tak plače a smeje sa životZachráňte malého Paľka!Po stopách komediantaSárka Ráchel BaričákováSex (Úvahy)NEVERŠOVAČKY (Básne)PRÍBEH MUŽA (Básne a piesne)SEKUNDU PRED ZBLÁZNENÍM (RománKÝM NÁS LÁSKA NEROZDELÍ (RománRAZ AJ V PEKLE VYJDE SLNKO/RomČESKÁ REPUBLIKA (CESTOPIS)EGYPT (Cestopis)Ekvádor (Cestopis)ETIÓPIA (Cestopis)FRANCÚZSKO (Cestopis)INDIA (Cestopis)JORDÁNSKO (CESTOPIS)KOSTARIKA (Cestopis)Mexiko (Cestopis)Nový Zéland (Cestopis)PANAMA (Cestopis)POĽSKO (Cestopis)SLOVENSKO (Cestopis)THAJSKO (Cestopis)USA (Cestopis)VIETNAM (CESTOPIS)

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu