reklama

Chcete zmeniť vzťah? Zmeňte najprv seba.

Deti si možno onedlho budú myslieť, že si ich rodičia stiahli z webu, takisto ako si teraz dospelí nahovárajú, že zmenia svojho partnera, dieťa, rodiča, okolie alebo celý svet svet násilným presadzovaním svojich právd cez aut

Písmo: A- | A+
Diskusia  (43)

Svet je taký, akí sme my. A čo sme my, to vyžarujeme do okolia a to sa nám aj vracia. Zrkadlíme sa. Priťahujeme si takých ľudí, akí sme my sami. Naši partneri násobia naše kladné vlastnosti a zároveň šliapu po našich kurích okách, ktoré dobre poznajú, veď v sebe nosia tie isté.

Keď mi niekto hovorí, že jeho sused je klamár, odpovedám mu, že aj on je potom klamár. Minule sa mi sťažovalo jedno dievča, že jej priateľ je sebec. S pokojom som jej povedal, že ak je to pravda, tak aj v časti jej vnútra kraľuje sebectvo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sám seba som sa pýtal, prečo tak nerád chodím na návštevy k mame. Klamal som sa, že je to kvôli nej, lebo sa so mnou nevie rozprávať a necítim z nej lásku ku mne. Ale opak bol pravdou, ktorú som si po čase kajúcne natrel na chleba: „Veď ja sa s ňou nechcem rozprávať! V skutočnosti jej nedávam lásku ja!!!" Keď som vydoloval zo seba tento trpký poklad, zostal som z neho ako obarený. Najväčšie dary sú skryté v bolestiach. Rany osudu sú ako cukríky. Obal je bolesť spojená s trpkou udalosťou, sladké jadro je prichádzajúca pravda a celoživotné ponaučenie pre našu bytosť. Zmenil som postoj. Začal som mamu objímať a častejšie jej hovoriť, že ju ľúbim. Úprimne, nie z vypočítavosti. Prijal som ju takú, aká je. Prestal som sa snažiť ju zmeniť a nechal ju radiť mi. A neustále jej ďakujem, že ma porodila a vychovala. Pochopil som, že vzťah s hocikým môžem zmeniť jedine tak, ak ja sám v sebe niečo opravím. Prestal som hľadať chyby na iných. Ak mi začína niečo na niekom vadiť, v prvom rade sa pozriem do svojho vnútra.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pokračovanie nájdete na autorovom oficiálnom blogu

Pavel Baričák

Pavel Baričák

Bloger 
  • Počet článkov:  631
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ľudia majú neuveriteľnú schopnosť pripísať všetko, čo bolo napísané autorovi, že to na vlastnej koži aj sám prežil. Prehliadajú schopnosť vnímania, pozorovania sveta a pretransformovania ho do viet s úmyslom pomôcť druhým. Ale na druhej strane sa mi dobre zaspáva s pomyslením, že ostatok sveta na mňa myslí. Cudzí ľudia o mne vedia všetko, teda aj to, čo neviem ani ja sám. Ďakujem im teda za ich všemocnú starostlivosť! Buďte všetci šťastní, prajem Vám to z celého môjho srdca. Hirax <a data-cke-saved-href="http://blueboard.cz/anketa_0.php?id=754643" href="http://blueboard.cz/anketa_0.php?id=754643">Anketa</a> od <a data-cke-saved-href="http://blueboard.cz/" href="http://blueboard.cz/">BlueBoard.cz</a> Zoznam autorových rubrík:  Vždy pripravený!Šlabikár šťastia 3.Šlabikár šťastia 1.Šlabikár šťastia 2.Vzťahy (Úvahy)Tak plače a smeje sa životZachráňte malého Paľka!Po stopách komediantaSárka Ráchel BaričákováSex (Úvahy)NEVERŠOVAČKY (Básne)PRÍBEH MUŽA (Básne a piesne)SEKUNDU PRED ZBLÁZNENÍM (RománKÝM NÁS LÁSKA NEROZDELÍ (RománRAZ AJ V PEKLE VYJDE SLNKO/RomČESKÁ REPUBLIKA (CESTOPIS)EGYPT (Cestopis)Ekvádor (Cestopis)ETIÓPIA (Cestopis)FRANCÚZSKO (Cestopis)INDIA (Cestopis)JORDÁNSKO (CESTOPIS)KOSTARIKA (Cestopis)Mexiko (Cestopis)Nový Zéland (Cestopis)PANAMA (Cestopis)POĽSKO (Cestopis)SLOVENSKO (Cestopis)THAJSKO (Cestopis)USA (Cestopis)VIETNAM (CESTOPIS)

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu