reklama

Trpíte vážnou chorobou? Zomierate? Klopte, bude vám otvorené...

Nebojte sa, odo mňa sa žiadnych citátov z biblie nedočkáte. Chcem napísať iba pár chrobáčikov, ako som skoro umrel. Veď to by ani nevadilo, bežec s tričkom „Svet“ by utekal svoj maratón ďalej, ale najhoršie na tom bolo, že som bol

Písmo: A- | A+
Diskusia  (28)

DVERE Č.1

– Do najlepšej nemocnice, akú tu máte, – vyslovil som svoje želanie taxi motocyklistovi. Nemal som síl si na hlavu nasadiť prilbu a ani sa ho držať. Letel ako drak a ja som naberal dojem, že keď zastane a otočí sa, nebude mu mať kto zaplatiť. Tú dvojnásobnú taxu, ktorú nakoniec so svietiacimi očami na mňa zabil. Nebolo energie bojovať, ale zmúdrel som, že ľudské vnímanie je silnejšie, ako by som očakával.

Do vestibulu hospitalu nevstúpil mladý muž, za akého sa pokladám, ale podlomený starec. Brali ma rovno do vozíka, lebo keby sa ma niekto pokúsil vystrieť na premiestňovacie lehátko, zabil by som ho pohľadom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A potom nejaká infúzia, odoberanie krvi, moja večera na zemi, krvavý moč v skúmavke a štyridsať minút múk, ktoré neprajem žiadnemu nepriateľovi. Keď som dostatočne precítil poznanie, ako trpeli ťažko ranení vojaci počas svetových vojen, keď došlo morfium, rozhodol sa čarovný prútik spraviť „šmah“ a všetko behom sekundy odišlo. Všetka bolesť bola ta-tam. Neklamem. Tie dvere niesli nálepku „analgetikum“. A potom milý doktor vysvetľujúci mi, že mám asi ľadvinový kameň, či si to chcem dať došetriť u nich alebo doma (– Doma, doma, pán doktor, u nás to nejde cez doláre, – odvetil som mu), koľko mi trvá let domov, že vidí na mne, že som inteligentný a že mi predpíše morfiové tabletky. Thajsko a drogy si moc netykajú a tak som si lekársku správu veľmi dobre odložil. Aj tie tabletky. Zaplatil som 80 amerických dolárov. Chcel som im nechať 800, taký som bol šťastný.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tri hodiny na to sa na krásnej pieskovej pláži opaľovalo tridsať päť ročné novoredeniatko a v hlave mu leteli myšlienky, aký je život krásny. Kúpalo sa, ako keby bolo prvý krát v mori, slnilo sa ako čerstvo vyliahnuté kuriatko a prihováralo sa tučným černoškách, či si tiež myslia, že život je strelený. Ale oni sa len smiali a ďalej lízali tie svoje mrazené tyčinky. Prvú koliku som mal za sebou.

DVERE Č.2

Pokračovanie nájdete na autorovom oficiálnom blogu

Pavel Baričák

Pavel Baričák

Bloger 
  • Počet článkov:  631
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ľudia majú neuveriteľnú schopnosť pripísať všetko, čo bolo napísané autorovi, že to na vlastnej koži aj sám prežil. Prehliadajú schopnosť vnímania, pozorovania sveta a pretransformovania ho do viet s úmyslom pomôcť druhým. Ale na druhej strane sa mi dobre zaspáva s pomyslením, že ostatok sveta na mňa myslí. Cudzí ľudia o mne vedia všetko, teda aj to, čo neviem ani ja sám. Ďakujem im teda za ich všemocnú starostlivosť! Buďte všetci šťastní, prajem Vám to z celého môjho srdca. Hirax <a data-cke-saved-href="http://blueboard.cz/anketa_0.php?id=754643" href="http://blueboard.cz/anketa_0.php?id=754643">Anketa</a> od <a data-cke-saved-href="http://blueboard.cz/" href="http://blueboard.cz/">BlueBoard.cz</a> Zoznam autorových rubrík:  Vždy pripravený!Šlabikár šťastia 3.Šlabikár šťastia 1.Šlabikár šťastia 2.Vzťahy (Úvahy)Tak plače a smeje sa životZachráňte malého Paľka!Po stopách komediantaSárka Ráchel BaričákováSex (Úvahy)NEVERŠOVAČKY (Básne)PRÍBEH MUŽA (Básne a piesne)SEKUNDU PRED ZBLÁZNENÍM (RománKÝM NÁS LÁSKA NEROZDELÍ (RománRAZ AJ V PEKLE VYJDE SLNKO/RomČESKÁ REPUBLIKA (CESTOPIS)EGYPT (Cestopis)Ekvádor (Cestopis)ETIÓPIA (Cestopis)FRANCÚZSKO (Cestopis)INDIA (Cestopis)JORDÁNSKO (CESTOPIS)KOSTARIKA (Cestopis)Mexiko (Cestopis)Nový Zéland (Cestopis)PANAMA (Cestopis)POĽSKO (Cestopis)SLOVENSKO (Cestopis)THAJSKO (Cestopis)USA (Cestopis)VIETNAM (CESTOPIS)

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu